Meteen naar de inhoud

Zakelijke verhuizingen; wat is daarvoor nodig?

Bij een zakelijke verhuizing komt vaak meer kijken als bij een particuliere verhuizing. In Nederland zijn er ieder jaar zo’n 25.000 tot 30.000 bedrijfsverhuizingen en om dit in goede banen te leiden dient u uw vooraf goed te adviseren. Middels dit artikel geven wij jou een aantal belangrijke zaken mee en proberen wij jou zo goed als mogelijk te sturen om zo de bedrijfsverhuizing optimaal te laten verlopen.

Bepaal het budget van de verhuizing

Er zit, verrassend genoeg niet zo’n groot verschil tussen zelf verhuizen of het te laten verzorgen door een professioneel verhuisbedrijf. Maar naast die belangrijke beslissing moet u natuurlijk eerst bepalen wat het budget is die u beschikbaar hebt voor de verhuizing. Zodra het budget is bepaalt kunt u alle mogelijkheden bekijken. Is het financieel gezien mogelijk om een verhuisbedrijf in te schakelen of zullen alle medewerkers toch even de handjes uit de mouw moeten steken?

Inventariseer het nieuwe bedrijfspand

De reden dat vele bedrijven verhuizen is vaak de ruimte. Meer of minder ruimte voor u bedrijf betekent ook dat uw huidige inventaris (vaak) niet meer volledig voldoet om de complete ruimte(s) te vullen. Inventariseer daarom het nieuwe bedrijfspand en vergelijk dit met het huidige. Misschien moet u hierdoor wel afscheid nemen van een grote hoekbank of het kantoormeubilair van de directeur. Helaas… maar het is nog minder fijn om er pas later achter te komen. Zodra de verhuizers aan de deur staan te kloppen bijvoorbeeld…

Maak afspraken met de verhuizers

Of u nu een verhuisbedrijf inschakelt of het met uw eigen team oplost, er moeten afspraken worden gemaakt over de verhuizing. Op welke dag/dagen gaat dit plaatsvinden en welke spullen moeten in welke doos? Vergeet ook niet om op iedere doos duidelijk op te schrijven welke spullen erin zitten. Coderen kan hier natuurlijk ook. Zo voorkomt u dat ze in de berging komen te staan en jaren later terugkomen. Ah, was daar mijn dure Apple Laptop?

Zodra u een verhuisbedrijf inschakelt is het van belang om, samen met hen, te oriënteren welke behoeftes u precies hebt. Bij Verhuisbedrijf Utrecht heeft u bijvoorbeeld de mogelijkheid om het hele pakket af te nemen, indien nodig. Denk hierbij aan het verhuizen, ontruimen en het verzorgen van een verhuislift. Maar zelfs alle klusjes in het pand kunnen door ons worden verzorgt. Dat noemen wij verzorging van A tot Z.

Informeer alle betrokkenen

Het is slim om, voordat de verhuizing plaats vind een aantal mensen te informeren over de verhuizing. Vergeet hier natuurlijk niet om alle afdelingen en personeelsleden te informeren, maar informeer ook uw buren (op nieuwe en oude locatie) en andere personen die hier eventueel baat of behoefte van en aan hebben. Door alle (mogelijke) betrokkenen tijdig en juist te infomeren voorkomt u onduidelijkheden en ontevredenheid. Iets wat u juist niet wil veroorzaken.

De bedrijfsverhuizing kan van start

Natuurlijk zijn er wel meer zaken waar rekening mee gehouden dient te worden, maar bovenstaande punten zijn van essentieel belang in de voorbereiding tot aan de bedrijfsverhuizing. Wanneer uw een bedrijf wil (laten) verhuizen is het natuurlijk ook van belang om de volledige verhuizing en inrichting van het nieuwe bedrijfspand te plannen, alsmede ervoor te zorgen dat het bedrijfspand veilig is en alle juridische eisen gedekt zijn.

Er komt veel kijken bij een bedrijfsverhuizing en om die reden zal u in de volgende editie hier nog meer informatie over ontvangen. Zoekt u een professionele bedrijfsverhuizer in de regio Utrecht? Dan bent u bij Verhuisbedrijf Utrecht aan het juiste adres. Veel succes met uw bedrijfsverhuizing!


Bekijk hier de tarieven van onze verhuisdiensten of vul eenvoudig en snel onze offerteformulier in. Je ontvangt binnen 24 uur een vrijblijvende offerte.

Wil je liever teruggebeld worden? Dan kun je een terugbelverzoek indienen. Onze verhuisspecialist zal je de volgende werkdag tussen 08:00 en 18:00 terugbellen. Ook kun je ons voor vragen altijd bellen op 030 – 205 4444