Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom mensen gaan verhuizen van kantoor. Dit kan zijn vanwege ruimtegebrek, uitbreidingen of juist besparingen. Een kantoorverhuizing wordt vaak onderschat en er wordt gedacht dat het vaak in een dagje wel gedaan is. Niets is minder waar en uit de praktijk blijkt dat het vaak een hele klus is. Er moet rekening gehouden worden met personeel, de werkzaamheden mogen niet te lang stil komen liggen en het vergt een hoop voorbereiding. Daarom hebben wij in deze blog de beste tips & tricks op een rijtje gezet zodat jouw kantoorverhuizing spoedig kan verlopen.
Maak een verhuisplanning
Een kantoorverhuizing moet vlot verlopen, zo min mogelijk stress opleveren en iedereen moet zijn/haar eigen taak krijgen. Hiervoor is het dus belangrijk dat je van te voren al begint met het maken van een verhuisplanning. Wij van Verhuisbedrijf Utrecht hebben al vele kantoren mogen verhuizen in de omgeving Utrecht en kunnen jou hierbij helpen! Denk aan het tijdig inpakken van documenten, papierwerk en de boekhouding. Het ontkoppelen van de telefoontoestellen, alle computers en bedradingen. Maar ook het uit elkaar halen van de meubels kan van te voren allemaal al gedaan worden. Zet het op papier en verdeel indien mogelijk de taken.
Structuur is het belangrijkste!
Allereerst raden we altijd aan om gebruik te maken van professionele verhuisdozen. Zoals eerder al aangegeven in meerdere blogs, werkt dit een stuk makkelijker met stapelen, de onderkant is verstevigd en ze hebben handige handvaten om ze te dragen. Geef iedere werknemer in ieder geval 1 of 2 eigen dozen en zorg dat iedereen zijn/haar eigen werkplek opruimt en netjes inpakt. Gebruik speciale labels of schrijf op de doos wat er in zit. Hierdoor verloopt de verhuizing op rolletjes en kan alles op de nieuwe locatie snel worden uitgepakt en kan iedereen weer aan de slag!
Verhuizing melden
Het is super belangrijk dat klanten en partners te weten komen waar jouw nieuwe locatie is en dat je gaat verhuizen. Jullie hebben vast een bestand met mailadressen van al jullie klanten en partners, zorg dat je een mail opstelt met een verhuiskaartje. Dit kan je creatief vormgeven, of juist heel zakelijk houden. Het ligt er natuurlijk aan in welke sector jouw bedrijf werkzaam is. Handig is om ook even tijdelijk in alle handtekeningen van de mail van alle werknemers ‘nieuw adres per (datum)’ te zetten en eventueel op uitgaande facturen e.d.
Vergeet je documenten niet aan te passen
Als je een eigen bedrijf hebt beschik je vaak over visitekaartjes, een website, briefpapier, e-mail handtekeningen en ga zo maar door. Vergeet vooral niet om hier ook je nieuwe adres op te zetten. Neem tijdig contact op met de Kamer van Koophandel om je nieuwe adresgegevens door te geven, zeg contracten bij energieleveranciers en internetproviders op en vraag ook tijdig nieuwe aan. Dit voorkomt dat het werk te lang stil blijft liggen.
Verhuisbedrijf inschakelen
Wanneer je snel en effectief wil verhuizen raden wij van Verhuisbedrijf Utrecht aan om een verhuisbedrijf in te schakelen. Zij kunnen jou van a tot z ontzorgen en zelfs op de nieuwe locatie helpen met alles terug op te zetten. We kunnen meedenken over je verhuisplanning, we verzorgen het vervoer van a tot z en je kan er voor kiezen of je een of meerdere verhuizers in wil schakelen. Zo is de kans groot dat jouw personeel gewoon kan doorwerken en jij ook geen last ondervindt van de verhuizing.
Wil je meer informatie ontvangen of een geheel vrijblijvende offerte aanvragen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen jou verder!